Wersja obowiązująca z dnia
Stanowisko ds. wojskowych, obrony cywilnej i ochrony przeciwpożarowej
Krzysztof Iwanow |
- W zakresie zarządzania kryzysowego:
- wykrywanie i zapobieganie możliwości powstawania sytuacji kryzysowych na terenie gminy,
- przejmowanie zarządzania w sytuacji wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym poprzez realizacje zaplanowanych działań,
- współdziałanie w zakresie odtwarzania struktur zniszczonych w wyniku wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym,
- planowanie kryzysowe – sporządzanie planów, programów, strategii,
- analiza i ocena zagrożeń , gromadzenie i przetwarzanie danych niezbędnych do prowadzenia działań w sytuacjach kryzysowych
- przygotowywanie planu zarządzania kryzysowego ochrony przed zdarzeniami o charakterze kryzysowym,
- przygotowywanie planów ratowniczych,
- realizacja założeń planów w sytuacjach wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym,
- inicjowanie i koordynacja przedsięwzięć w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej,
- załatwianie spraw związanych z powoływaniem gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zapewnienie właściwego działania Zespołu i prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem kryzysowym w Gminie Reszel,
- przygotowywanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i in. z zakresu zarządzania kryzysowego,
- współpraca z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
- współdziałanie z podmiotami realizującymi zadania ratownicze, poszukiwawcze, humanitarne itp.
- W zakresie ochrony ludności:
- opracowywanie planu ochrony ludności gminy zawierającego ocenę zagrożenia, zamiar działania, plan ewakuacji (przyjęcia) ludności, plan zabezpieczenia logistycznego ochrony ludności, plan działania ochrony ludności w procesie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
- zapewnienie utrzymania struktur organizacyjnych oraz gotowości do działania systemu wykrywania i alarmowania struktur ochrony ludności,
- realizowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony przed skażeniami (indywidualna i zbiorowa ochrona przed skażeniami, urządzenia do zabiegów specjalnych i sanitarnych),
- realizowanie właściwiej gospodarki materiałowej ochrony ludności,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie wydawania decyzji dot. obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz ochrony ludności,
- przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć planistyczno - organizacyjnych i szkoleniowych w ramach powszechnej samoobrony ludności oraz upowszechniających wiedzę o ochronie ludności,
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji przez komórki i jednostki organizacyjne zadań pozostających we właściwości merytorycznej działu bądź samodzielnego stanowiska pracy,
- opracowywanie planów ochrony budynku Urzędu.
- W zakresie spraw wojskowych:
- sporządzanie wykazu osób zobowiązanych do kwalifikacji wojskowej podlegających rejestracji, na 14 dni przed ogłoszeniem rejestracji na terenie gminy,
- przygotowanie i przeprowadzenie rejestracji osób zobowiązanych do kwalifikacji wojskowej,
- przygotowanie list stawiennictwa do kwalifikacji wojskowej i współdziałanie z Powiatową Komisją Lekarską w zakresie przygotowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o obronie Ojczyzny,
- opracowywanie analiz i sprawozdań z realizacji zadań wojskowych.
- W zakresie spraw obronnych:
- opracowywanie planów operacyjnych, w tym w szczególności Planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Reszel w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- organizacja i przeprowadzanie akcji kurierskiej,
- współdziałanie w innymi jst w ramach realizacji zadań Host Nation Support HNS w województwie warmińsko-mazurskim, w tym aktualizacja bazy danych HNS,
- przygotowywanie koncepcji funkcjonowania Urzędu Gminy do działań w czasie podwyższenia gotowości obronnej państwa, w tym Regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- planowanie i organizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony.
- planowanie, organizacja i realizacja szkoleń obronnych,
- kontrola i sprawozdawczość w w/w zakresie.
- W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- prowadzenie ewidencji jednostek OSP działających na terenie gminy oraz zbioru dokumentów stanowiących podstawę działania tych jednostek,
- współdziałanie z jednostkami OSP oraz koordynacja ich działań w zakresie właściwego zabezpieczenia p. poż. na terenie gminy,
- zapewnienie realizacji zadań dotyczących funkcjonowania jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie Gminy Reszel,
- ustalanie zakresu i struktury finansowania zadań realizowanych przez jednostki OSP, współudział w planowaniu budżetu w powyższym zakresie,
- nadzór nad właściwym gospodarowaniem środkami i majątkiem przekazanym przez Gminę jednostkom OSP na realizację ich zadań wynikających z przepisów o ochronie przeciwpożarowej,
- ustalanie zakresu i sposobu uczestniczenia gminy w finansowaniu zadań przez OSP poprzez zawieranie stosownych porozumień z jednostkami OSP w powyższym zakresie.